یونیسف: سالانه 66 هزار کودک یمنی می‌میرند
(last modified 1397-05-25T06:16:42+00:00 )
اسد 25, 1397 10:46 Asia/Kabul
  • یونیسف: سالانه 66 هزار کودک یمنی می‌میرند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: 66 هزار کودک یمنی زیر پنج سال سالانه براثر بیماری‌های قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایرنا؛ «مرشل ریلانو» Marcell Rillano نماینده یونیسف روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: نیمی از این کودکان هنگام تولد یا در ماه‌های نخست بر اثر ابتلا به بیماری‌هایی مانند اسهال، التهاب ریوی و سوءتغذیه جان خود را از دست می‌دهند.

این نماینده یونیسف با تاکید بر لزوم پایان جنگ در یمن افزود: کودکان یمن در تعدادی از استان‌های این کشور همچنان جان خود را از دست می‌دهند.

کمبود آب آشامیدنی سالم و محاصره یمن ازسوی عربستان که باعث کمبود دارو و غذا شده، طی سال‌های گذشته، جان هزاران یمنی را گرفته است.

نهادهای بین‌المللی بارها ازعربستان خواسته‌اند تا با پایان دادن به محاصره یمن، امکان ارسال کمک‌غذایی و دارویی به این کشور را فراهم کنند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 به یمن حمله و سپس این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه