سنبله 01, 1397 01:36 Asia/Kabul
  • هشدار پوتین به ناتو

رئیس جمهوری روسیه ضمن هشداردرباره گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) افزود،مسکو به استقرار زیرساخت های ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه،پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا،«ولادیمیر پوتین» روزچهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «سائولی نینیسته» رئیس جمهوری فنلاند درشهر سوچی روسیه گفت،این روسیه نیست که نیروهای خود را به سمت ناتو گسترش می دهد،بلکه آنها(اعضای ناتو) هستند که چنین عمل می کنند.

وی افزود، ناتو برای برگزاری رزمایش گسترده در نزدیکی مرزهای روسیه آماده می شود و مسکو به دقت اقدام های این سازمان را زیر نظر دارد و تاسیسات نظامی خود را بیشتر می کند؛ اگر سامانه موشکی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر شود،کرملین حتما به آن پاسخ می دهد.

رئیس جمهوری روسیه درباره سامانه موشکی آمریکا گفت،این سامانه موشکی صرفا دفاعی نیست و می تواند برای پرتاب موشک های برد متوسط (سلاح تهاجمی) استفاده شود.

پوتین همچنین در این نشست خبری تحریم های واشنگتن را ابزاری بی فایده و غیرسازنده عنوان کرد و افزود،مشکل روسیه،موضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیست،بلکه مشکل مسکو سیاستمداران ضد روسی در این کشورهستند.

وی ابراز امیدواری کرد،سیاستمداران آمریکایی به این نتیجه برسند که نگاه ضد روسی آنها سودمند نیست. 

روسای جمهوری روسیه و آمریکا چندی پیش در شهر هلسینکی پایتخت فنلاند با یکدیگر دیدار و درباره اختلافات دو جانبه گفتگو کردند.

ادعای دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا، مسائل اوکراین، سوریه،گسترش ناتو به  شرق،ی و تحریم های اقتصادی آمریکا علیه روسیه ازموارد اصلی در فهرست اختلافات مسکو و واشنگتن است.