سنبله 02, 1397 10:19 Asia/Kabul
  • عمران خان: اسلام آباد، پیرو سیاست های واشنگتن نیست

نخست وزیر پاکستان در تبیین سیاست های دولت جدید آنکشور در قبال آمریکا گفت که اسلام آباد، پیرو سیاست های واشنگتن نیست و واشنگتن، باید اسلام آباد را دوست و نه نوکر خود بداند.

به گزارش ایرنا، «عمران خان» عصر پنجشنبه گفت: وقت آن رسیده که آمریکا، پاکستان را دوست و نه نوکر خود بداند؛ چرا که واشنگتن نیازمند همکاری اسلام آباد در راستای تحقق صلح و خروج نیروهایش از افغانستان است.

نخست وزیر جدید پاکستان با انتقاد از بدعهدی آمریکا در کمک به جنگ علیه تروریسم، اضافه کرد که کشورش حدود 80 میلیارد دلار در جنگ افغانستان زیان دیده اما خسارت آمریکا در افغانستان حدود 20 میلیارد دلار بوده است.

این سخنان در حالی بیان می شود که 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش در تماس تلفنی با نخست وزیر جدید پاکستان،امیدواری خود را برای همکاری با دولت جدید پاکستان به منظور دستیابی به یک روابط دوجانبه سازنده ابراز کرد.

دولت ترامپ ظرف هفته های گذشته در ادامه سیاست فشار به اسلام آباد، اعلام کرد که به قطع همکاری های خود با پاکستان در بخش آموزش نظامی مصمم است و متعاقب آن واشنگتن بر سر اعطای کمک‌ مالی صندوق بین‌المللی پول به اسلام‌آباد مانع تراشی کرد.

 

کلیدواژه