تظاهرات 400 کیلومتری پاکستانی‌ها برای محکوم کردن توهین به‌پیامبر (ص)
(last modified 1397-06-08T11:48:46+00:00 )
سنبله 08, 1397 16:18 Asia/Kabul
  • تظاهرات 400 کیلومتری پاکستانی‌ها برای محکوم کردن توهین به‌پیامبر (ص)

جنبش «لبیک یا رسول الله» پاکستان در اعتراض به توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) در هلند، تظاهرات خود را از شهر لاهور به سمت اسلام‌آباد، پایتخت، آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، جنبش «لبیک یا رسول الله» پاکستان به رهبری علامه خادم‌ حسین‌ رضوی عصر چهارشنبه تظاهرات اعتراض آمیز خود را در مسیر 400 کیلومتری لاهور تا اسلام‌آباد آغاز کرد و قرار است معترضان در اسلام آباد در مقابل سفارت هلند تجمع کنند.

این تظاهرات با 200 نفر آغاز شده است و در طول مسیر و از هر منطقه‌ای با پیوستن مردم، به شمار تظاهرکنندگان افزوده می‌شود. 

حزب ضد اسلامی آزادی هلند اخیرا در اقدامی تحریک‌آمیز اعلام کرد قصد دارد مسابقه کاریکاتور با موضوع پیامبر اسلام برگزار کند.

سنای پاکستان روز دوشنبه گذشته در نشست علنی خود در بیانیه‌ای این اقدام توهین آمیز حزب ضد اسلامی آزادی هلند را به اتفاق آراء محکوم کرد.

بیستم اوت هم وزارت خارجه پاکستان کاردار سفارت هلند در اسلام آباد را احضار کرد.

در همین حال وزارت امور خارجه  افغانستان نیز روز پنج شنبه در بیانیه ای برگزاری چنین مسابقه ای را محکوم کرد و به دولت هلند هشدار داد چنین اقدامی، برانگیخته شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان و انسان آزاده را در سراسر جهان به همراه دارد.

وزارت امور خارجه افغانستان همچنین از مجامع بین المللی و سازمان ملل متحد خواست از اقداماتی که سبب ایجاد نفرت و آشوب بین پیروان ادیان می‌شود، جلوگیری کنند.