واکنش دیوان بین‌المللی کیفری به تهدید‌های آمریکا
(last modified Tue, 11 Sep 2018 13:26:39 GMT )
سنبله 20, 1397 17:56 Asia/Kabul
  • واکنش دیوان بین‌المللی کیفری به تهدید‌های آمریکا

دیوان بین‌المللی کیفری در پاسخ به تهدیدهای آمریکا اعلام کرد که به تحقیقات خود در زمینه جنایات جنگی این کشور در افغانستان ادامه خواهد داد.

به گزارش رویترز، دیوان بین المللی کیفری (ICC) مستقر در لاهه هلند امروز سه شنبه در واکنش به تهدیدهای "جان بولتون"، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، این دادگاه به رغم تهدیدهای واشنگتن مبنی بر تحریم قضات و بازرسان، به تحقیقات خود در زمینه جنایات جنگی آمریکا در افغانستان ادامه خواهد داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: دیوان بین المللی کیفری بدون هیچ ترس و تردیدی و بر اساس اصول و تحت حاکمیت قوانین به کار خود ادامه می دهد.

جان بولتون روز دوشنبه گفته بود اگر دیوان بین المللی کیفری به تحقیقات در مورد اتهام جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در جنگ افغانستان ادامه دهد، واشنگتن پاسخ آن را با تحریم خواهد داد.

اسناد در اختیار دیوان بین المللی کیفری حاکی است امریکا از زمان اشغال نظامی افغانستان در سال 2001 جنایات زیادی شامل قتل عام غیرنظامیان، حمله به مناطق مسکونی، مراکز درمانی، مدارس و مساجد و زندانی کردن مردم غیرنظامی، مرتکب شده است.

دیوان بین المللی کیفری در سال 2002 تاسیس شده و از حمایت 123 کشور جهان برخوردار است اما آمریکا اساسنامه آن را امضا نمی کند.

کلیدواژه