واکنش ها به اظهار نظر ترامپ درباره توفان پورتوریکو؛ او نمی فهمد چه می گوید
(last modified 1397-06-24T06:05:20+00:00 )
سنبله 24, 1397 10:35 Asia/Kabul
  • واکنش ها به اظهار نظر ترامپ درباره توفان پورتوریکو؛ او نمی فهمد چه می گوید

رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از موضع رئیس جمهوری این کشور درباره آمار تلفات توفان پورتوریکو گفت: ترامپ نمی فهمد چه می گوید.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسوشیتدپرس، نانسی پلوسی Nancy Pelosi گفت: دونالد ترامپ گفته است که آمار مرگ سه هزار آمریکایی برای بی اعتبار کردن ریاست جمهوری وی سر هم بندی شده است واین دیدگاه قابل قبول نیست.

پلوسی به ترامپ توصیه کرد به جای این گونه اظهارات، به مردم آسیب دیده از  توفان  فکر کند.

پلوسی افزود: بخشی از چالش پیش روی آمریکا این است که رئیس جمهورش وقتی می خواهد صحبت کند، نمی فهمد چه می گوید.

این نماینده دموکرات گفت: ترامپ فقط توئیت می کند و مرگ سه هزار شهروند آمریکایی را زیر سوال می برد که این مایه شرمساری است.
پلوسی خطاب به ترامپ گفت: اولین وظیفه شما به عنوان رئیس جمهوری آمریکا  محافظت از شهروندان آمریکایی بعد از فاجعه است اما دولت تو با آمادگی ضعیف و واکنش نامتناسب، فاجعه انسانی آفریده است.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در پیامی در صفحه توییتر خود مدعی شد که  آمار مرگ سه هزار نفر در توفان سال 2017 پورتوریکو واقعیت ندارد و این آمارسازی، کار دموکرات هاست تا او را بد جلوه دهند.

توفان مرگبار "ماریا" در سپتامبر 2017 تلفات فراوان و خسارت های گسترده اقتصادی در مجمع الجزایر پورتوریکو بجا گذاشت؛ منطقه ای در دریای کارائیب که ایالت محسوب نمی شود اما تحت حاکمیت دولت فدرال آمریکا قرار دارد.

کلیدواژه