سنبله 25, 1397 18:27 Asia/Kabul
  • افشاگری استراتژیست سابق رئیس جمهوری امریکا

استراتژیست سابق رئیس‌جمهوری آمریکا فاش کرد طرح اشغال قطر در نشست سران کشور‌های عربی، اسلامی و آمریکا در ریاض، پایتخت عربستان نهایی شده بود.

به گزارش پایگاه خبری الشرق قطر، استیو بنن ، استراتژیست سابق رئیس جمهوری امریکا  گفت که طرح اشغال قطر به عنوان جایگزینی برای حل بحران چهار کشورعربی( عربستان، مصر، امارات و بحرین)  با این کشور، در نظر گرفته شده بود.

استراتژیست سابق رئیس جمهوری امریکا افزود: قرار بر این بود که قطر به سبب حمایت از اخوان المسلمین و حماس و ارتباط با ترکیه و ایران، مجازات شود.

بنن افزود با توجه به کسانی که در نشست ریاض بودند،  به این موضوع  پی برده شد  که امارات، مصر و عربستان طرحی قطعی برای اشغال قطر داشتند.

نشست سران کشور‌های عربی، اسلامی و آمریکا، 21  مه 2017 ، چند روز پیش از حمله سایبری به خبرگزاری رسمی قطر و آغاز قطع روابط دیپلماتیک،  چهار کشور عربستان، امارات، مصر و بحرین در پنجم ژوئن 2017، برگزار شد.

اظهارات استیو بنن نشان می‌دهد که کشور‌های محاصره کننده قطر، براساس طرح اشغال، خبرگزاری قطر را هک کردند و بهانه‌ای برای ایجاد بحران تراشیدند؛ هرچند در این طرح خود شکست خوردند.

کلیدواژه