انزوای آمریکا، عربستان و اسرائیل در نشست آژانس
(last modified 1397-06-29T05:21:05+00:00 )
سنبله 29, 1397 09:51 Asia/Kabul
  • انزوای آمریکا، عربستان و اسرائیل در نشست آژانس

انزوای آمریکا و سه متحدش درباره ایران در نشست «کنفرانس عمومی» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین برای همگان آشکار شده است. 

در شصت و دومین نشست «کنفرانس عمومی» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، اکثر کشورهای عضو آژانس ضمن استقبال از همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حفظ و اجرای برجام را خواستار شدند و از خروج یکجانبه آمریکا از برجام ابراز تاسف کردند.

فقط آمریکا، عربستان‌سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی در جریان برگزاری نشست «کنفرانس عمومی» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، باردیگر مخالفت خود را با «برجام» علنی و جمهوری اسلامی ایران را به زعم خود به اقدامات بی‌ثبات کننده در منطقه متهم کردند.

«کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در پاسخ به این ادعاها، با اشاره به نقض آشکار همه هنجارهای بین‌المللی توسط آمریکا، گفت: اظهارات دولت‌مردان آمریکا نقض آشکار تعهدهای این کشور است.

غریب‌آبادی تصریح کرد: رویکرد یکجانبه‌گرایانه آمریکا، گواهی بر غیرقابل اعتماد بودن این کشور در هر توافقی بوده و مقابله جامعه‌جهانی با رفتارها و اقدامات یکجانبه آمریکا ضروری است.  

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سیاست هسته‌ای آمریکا را خطری جدی برای آینده معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و هدف خلع سلاح هسته‌ای دانست و مقابله با آن را از سوی جامعه‌جهانی خواستار شد.

«کاظم غریب‌آبادی» درپاسخ به ادعای وزیر انرژی عربستان‌سعودی و نماینده امارات هم اظهار کرد: باوجود میلیاردها دلار هزینه این کشورها برای گسترش تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه و جهان، اظهارات این کشورها ضد ایران تلاشی بی‌ثمر برای انحراف جامعه بین‌المللی از جنایت‌های آنان در نقض قوانین بشردوستانه در یمن است.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعاهای رژیم اسرائیل ضد ایران را نیز تلاش برای منحرف کردن نشست «کنفرانس عمومی» آژانس از سابقه سیاه این رژیم در پایبند نبودن به هنجارها و استانداردهای بین‌المللی در حوزه رژیم منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای خواند.

کلیدواژه