ترامپ و تکرار ادعاهای ضد ایران و برجام؛ این بار در نشست شورای امنیت سازمان ملل
(last modified Thu, 27 Sep 2018 07:29:21 GMT )
میزان 05, 1397 11:59 Asia/Kabul
  • ترامپ و تکرار ادعاهای ضد ایران و برجام؛ این بار در نشست شورای امنیت سازمان ملل

رئیس جمهوری امریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع منع تکثیر سلاح های هسته ای ضمن تکرار ادعاهای خود علیه ایران و برجام گفت: این کشور برای مقابله با سلاح های کشتار جمعی گام های بزرگی برداشته است. 

به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا روز چهارشنبه طی سخنرانی به عنوان رئیس نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به حمله ماه آوریل 2018 امریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه، با ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور، از فرانسه و بریتانیا به خاطر همراهی با امریکا تشکر کرد.

ترامپ درباره ایران نیز با تکرار ادعاهای خود گفت: این کشور درحال صادرات خشونت، ناامنی و حمایت از تروریسم در منطقه است و توافق هسته ای برجام، رفتار ایران را در منطقه، تهاجمی تر کرده است. 

ترامپ بی توجه به حمایت های جهانی از برجام و فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران افزود: امریکا با اعمال تحریم های سنگین علیه ایران به دنبال تغییر رفتار تهران و جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح های هسته ای است. 

ترامپ  به آغاز بخش دیگری از تحریم های هسته ای امریکا علیه ایران در ماه نوامبر اشاره کرد و با لحنی تهدید آمیز و قلدرمآبانه به کشورهای دیگر هشدار داد که نقض تحریم های آمریکا عواقب سختی خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه شنبه نیز در دومین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل، ادعاهای قبلی خود را علیه ایران و برجام تکرار کرد.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به سخنان ترامپ در پیامی توئیتری نوشت که این گونه سخنان نفرت انگیز متعلق به قرون وسطی و نه قرن 21 است.

سران کشورهای جهان به ویژه امضاکنندگان برجام نیز ضمن رد اظهارات ترامپ علیه ایران و برجام، بر حفظ این توافق بین المللی تاکید کردند.

کلیدواژه