میزان 09, 1397 08:48 Asia/Kabul
  •  افزایش شمار قربانیان زلزله در اندونزی به 1203 نفر

شمار جان باختگان زمین لرزه و سونامی در اندونزی از مرز 1200 نفر عبور کرد .

به گزارش خبرگزاری آناتولی ، آژانس مدیریت بحران ملی اندونزی اعلام کرد ، شمار قربانیان زلزله و سونامی روز جمعه در جزیره سولاوسی به 1203 نفر رسیده است.

زلزله پنج و هفت دهم ریشتری عصرجمعه گذشته در شمال اندونزی و امواج سونامی به ارتفاع دو متر با سرعتی قریب به 800 کیلومتر در سواحل شهر 350 هزار نفری "پالو" Palu باعث کشته شدن بیش از 1200 نفر و مجروح شدن صدها تن دیگر شد گروههای امداد و نجات در دو روز گذشته درحال یافتن اجساد قربانیان و هزاران مجروحان این سوانح طبیعی هستند

بیمارستان ها و مراکز امدادی در شهر پالو مالامال از مجروحان و اجساد این سوانح طبیعی شده و از این رو بسیاری از مجروحان در زیر چادرهای صحرایی و در خیابان ها درمان می شوند .

جزیره لومبوک اندونزی در ماههای جولای و آگوست سال جاری شاهد وقوع زلزله هایی بود که بیش از 500 کشته برجای گذاشت این زلزله های مخرب با قدرت نه و یک دهم ریشتر در سال 2004 در آبهای اقیانوس آرام در نزدیکی جزیره سوماترای اندونزی 220 هزار کشته دراین منطقه برجای گذاشت که 168 هزار نفر آن اندونزیایی بودند .

مجمع الجزایر اندونزی بر روی خط قوسی آتشفشان و زلزله در اقیانوس آرام قرار دارد و از این رو همواره شاهد سوانح گسترده طبیعی شامل آتشفشان ، زلزله و سونامی های مهیب بوده است.

کلیدواژه