آشفته شدن بازار نفتی ژاپن
(last modified 1397-07-11T06:04:16+00:00 )
میزان 11, 1397 10:34 Asia/Kabul
  • آشفته شدن بازار نفتی ژاپن

منابع ژاپنی از آشفتگی بازار نفتی این کشور خبر دادند .

به گزارش رادیو دری ، تلویزیون رسمی ژاپن ( ان.اچ.کی) امروز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به نگرانی شرکت های نفتی و پالایشگاه های این کشور از تحریم نفتی آمریکا ضد ایران اعلام کرد، ترس از این تحریم بازار ژاپن را آشفته کرده است.

بر اساس این گزارش،معاملات نفت خام توکیو به دلیل نگرانی های ناشی از کمبود احتمالی عرضه نفت به بالاترین سطح در چهار سال گذشته رسیده است.

منابع بازار در توکیو گفتند شماری از شرکت های سراسر جهان از جمله شرکت های ژاپنی به دلیل ترس از تحریم نفتی ایران در حال مذاکره با آمریکا برای معافیت تحریم نفتی هستند.

در همین حال وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن دو روز پیش اعلام کرد واردات نفت ژاپن از ایران، علیرغم تحریم نفتی تهران توسط آمریکا، برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافته است به طوری که در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد افزایش یافته است.

آمریکا  8 مه 2018 از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد و پس از آن اعلام کرد تا چهارم نوامبر 2018 صادرات نفت، گاز و پتروشیمی ایران را به صفر خواهد رساند. 

بسیاری از کشورهای جهان از جمله چین، روسیه  و ترکیه در مخالفت با تصمیم آمریکا اعلام کرده اند از خواسته واشنگتن پیروی نمی کنند.