میزان 13, 1397 11:38 Asia/Kabul
  •  پارلمان اروپا خواستار توقف فروش سلاح به ائتلاف سعودی شد

پارلمان اروپا شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای تداوم جنگ یمن و نقض قوانین مربوط به غیرنظامیان را محکوم کرد و خواستار توقف فروش سلاح و مهمات به ائتلاف سعودی شد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه پارلمان اروپا آمده است: تنها راه حل استقرار صلح، حفظ یکپارچگی، حاکمیت ارضی و استقلال یمن، حل و فصل سیاسی و گفت و گو میان طرف های یمنی است.

پارلمان اروپا از کشورهای منطقه و جهان خواست، برای کاهش شدت جنگ یمن و دستیابی به راه حلی در چارچوب مذاکره و گفت و گو به صورت سازنده با طرف های درگیر یمنی همکاری کنند.

این نهاد اروپایی در پایان بار دیگر بر حمایت خود از تلاش های «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن برای آغاز روند سیاسی میان طرف های درگیر تاکید کرد.

ادامه جنایات عربستان درحالی است که حمایت‌های آمریکا از سعودی‌ها و امضای قراردادهای بزرگ نظامی و تسلیحاتی با آمریکا و اروپا، سبب شده است تا عربستان بیش از پیش به توسعه سیاست‌های تجاوزکارانه خود در منطقه بپردازد.

جنگ یمن نمونه بارز سیاست‌های تجاوزکارانه عربستان است.

براساس آخرین گزارش کمیساریای عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از زمان دخالت نظامی ائتلاف سعودی در یمن، بیش از هفده هزار غیرنظامی که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

یمن همچنین بر اثر این تجاوز با کمبود مواد غذایی، دارویی و شیوع بیماری‌های مختلف مواجه شده است.

 

کلیدواژه