میزان 18, 1397 11:58 Asia/Kabul
  • نیویورک تایمز: خاشقچی به قتل رسیده و جسدش مثله شده است

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت، جسد نویسنده و روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی پس از کشته شدن در کنسولگری عربستان در ترکیه، با اره قطعه قطعه شده است.

روزنامه نیویورک تایمز با تایید قتل جمال خاشقچی به نقل از یک مقام بلندپایه ترکیه ای نوشت: سازمان های امنیتی این کشور به این نتیجه رسیده اند که جمال خاشقچی Jamal Khashoggi  نویسنده و روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول بر اساس دستور بالاترین سطح در خاندان حاکم سعودی به قتل رسیده است.
نیویورک تایمز به نقل از این مقام بلندپایه ترکیه ای افزود: جسد خاشقچی در ساختمان کنسولگری عربستان با استفاده از اره ای که گروهی آن را از عربستان با این هدف به همراه آورده بودند، قطعه قطعه شده است.
بر اساس این گزارش، 15 تبعه عربستان از جمله یک کارشناس کالبدشکافی، دوم اکتبر، با دو فروند هواپیمای اختصاصی وارد استانبول شدند و همین افراد عامل قتل خاشقچی هستند.
نیویورک تایمز در عین حال نوشت: آنکارا و ریاض ممکن است توافق کنند که اعلام شود ناپدید شدن خاشقچی کار خودسرانه عناصر امنیتی عربستان بوده، یا این که خاشقچی در زمان بازجویی به اشتباه کشته شده است.

"جمال خاشقچی" نویسنده و روزنامه نگار منتقد عربستانی دوم اکتبر بعد از مراجعه به کنسولگری  عربستان در استانبول ترکیه ربوده شد و روز یکشنبه رسانه ها از پیدا شدن جسد وی در یکی از مناطق استانبول خبر دادند.

نام خاشقچی در فهرست افراد بازداشتی و تحت تعقیب رژیم سعودی قرار داشت.

کلیدواژه