میزان 19, 1397 15:28 Asia/Kabul
  • خروج بیش از هزار تروریست از شمال غرب سوریه

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، بیش از هزار تروریست با صدها جنگ‌ افزار سنگین از منطقه حائل در استان ادلب شمال غرب سوریه خارج شدند.

 به گزارش شبکه خبری العالم، "ماریا زاخارووا"Maria Zakharovaسخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روزپنجشنبه اعلام کرد، مسکو با مسئولان ترکیه در ارتباط است تا از خروج تروریست ها و سلاحهای سنگین آنها از منطقه حائل در استان ادلب اطمینان یابد.

در همین حال وزارت دفاع ترکیه هم اعلام کرد منطقه حائل غیر نظامی در استان ادلب شکل گرفته و با پایان یافتن مهلت تعیین شده در چارچوب توافق با روسیه، سلاحهای سنگین از آن به خارج منتقل شده اند.

استان ادلب Idlib در شمال غرب سوریه و در مجاورت ترکیه، مقصد اصلی گروه های تروریستی است که حاضر به مصالحه با دمشق نشده اند.

ترکیه، ایران و روسیه پس از چندین نشست سه جانبه و دو جانبه به این نتیجه رسیدند که باید تروریست ها استان ادلب را ترک کنند ودر عین حال گذرگاهی برای خروج امن غیرنظامیان از این منظقه ایجاد شود.

ادلب آخرین استان در سوریه است که به صورت کامل در اشغال تروریست های مورد حمایت جریان غربی- عربی قرار دارد و ارتش سوریه با تعیین مهلت یک ماهه درصدد پاکسازی کامل این منطقه از تروریست ها است.