میزان 21, 1397 17:44 Asia/Kabul
  • تلاش پسر ترامپ برای مخدوش کردن چهره خاشقچی

یک روزنامه آمریکایی نوشت: پسر بزرگ ترامپ پیام های دو روزنامه نگار محافظه کار را در تلاش برای لکه دار کردن نام خاشقچی در توئیتر منتشر کرد.

روزنامه "هافینگتون پست" در گزارشی نوشت، "دونالد ترامپ جونیور"، فرزند ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه چند پیام توئیتری را منتشر کرد که میخواسته نام "جمال خاشقچی"، Jamal Khashoggi روزنامه نگار منتقد سعودی را که اوایل این ماه در کنسولگری سعودی در ترکیه به قتل رسید، به عنوان متحد تروریست ها لکه دار کند.

پسر رئیس جمهوری آمریکا تبادل پیام میان «پاتریک پول»(Patrick pool)، خبرنگار بخش تروریسم در پایگاه اینترنتی محافظه کار "پی جی مدیا"، و «­سین دیویس»(Sean Davis)، بنیانگذار پایگاه اینترنتی محافظه کار "فدرالیست" را منتشر کرد.

پاتریک پول روز جمعه در توئیتر تصویری از یک مقاله در سال 1988 را با امضای خاشقچی توئیت کرد که در آن عکسی از این روزنامه نگار منتقد سعودی را با یک دستگاه "آر پی جی" در افغانستان نشان می دهد.

هافینگتون پست می نویسد:اما آنچه که ترامپ جونیور نادیده گرفته این است که زمانی که خاشقچی این مقاله را نوشته، دولت آمریکا هم از مبارزان افغان در جنگ با شوروی حمایت می کرد.

جمال خاشقچی دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد.رسانه ها چند روز بعد گزارش دادند که جسد خاشقچی، به صورت مثله شده و با آثار فراوان شکنجه دراستانبول پیدا شده است.

جمال خاشقچی یکی از منتقدان آل‌ سعود و مخالف روابط عربستان با رژیم صهیونیستی بود.