عقرب 02, 1397 15:12 Asia/Kabul
  •  ارائه مدارک قتل خاشقچی از سوی آنکارا به رییس سازمان سیا

سازمان اطلاعات ترکیه (میت) اطلاعات کاملِ قتل "جمال خاشقچی" روزنامه‌نگار منتقد سعودی را با رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) در میان گذاشته است.

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه صباح چاپ ترکیه، مقامات میت در دیدار با " جینا هاسپل" رییس سازمان سیا  ، مدارک مربوط به قتل خاشقچی و دلایل جمع آوری شده از تحقیقات در کنسولگری و اقامتگاه سرکنسول عربستان در استانبول را ارائه کردند.

جینا هاسپل  گفت: علاوه بر تصاویر دوربین های کنسولگری و خیابان های نزدیک به کنسولگری عربستان در استانبول، چند فایل صوتی و اسناد و مدارک از صحنه قتل روزنامه نگار واشنگتن پست ،  نیز به وی نشان داده شده است.

هاسپل روز سه شنبه  برای مشاهده مدارک ترکیه درباره پرونده قتل "جمال خاشقچی" و بررسی نقش عربستان در این ماجرا وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد.

"جمال خاشقچی" روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود 10 میزان، پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد. عربستان پس از گذشت حدود سه هفته اعتراف کرد، «جمال خاشقچی»در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسیده است .این در حالی است که در تمام این مدت سعودی‌ها نه تنها منکر مرگ خاشقچی می‌شدند بلکه اصرار می‌کردند وی از کنسولگری خارج شده است.

 

کلیدواژه