تیراندازی نظامیان نیجریه به سمت عزداران حسینی در ابوجا؛ 10 نفر شهید شدند
(last modified 1397-08-06T04:57:11+00:00 )
عقرب 06, 1397 09:27 Asia/Kabul
  •  تیراندازی نظامیان نیجریه به سمت عزداران حسینی در ابوجا؛ 10 نفر شهید شدند

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه روز شنبه از تیراندازی نظامیان نیجریه ای به سوی شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در نزدیکی ابوجا پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «ابراهیم موسی» خاطرنشان کرد در این تیراندازی دستکم 10 عزادار حسینی به شهادت رسیدند.

یورش نظامیان نیجریه ای به عزاداران حسینی (ع) در نزدیکی «ابوجا» درحالی صورت گرفت که پیش از این هیچ هشداری از سوی حکومت نیجریه در مخالفت با برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در این کشور داده نشده بود.

این یورش وحشیانه در ادامه اقدامات سرکوب گرایانه حکومت نیجریه علیه مسلمانان این کشور است که طی سال های اخیر بارها اتفاق افتاده است.  

حملات نیروهای امنیتی نیجریه به هیات ها و دسته‌های عزاداری و مسلمانان این کشور طی سال های گذشته باعث شهادت صدها نفر شده است.

همچنین طی ماه های گذشته عوامل حکومت نیجریه بارها علیه معترضان به بازداشت شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی این کشوراقدامات خشونت بار مرتکب شده‌اند.

«شیخ زکزاکی» و همسرش 22 قوس 1394 در حمله نظامیان نیجریه به حسینیه ای در شهر «زاریا»  در ایالت «کادونا»  شمال این کشور بازداشت شدند.

نیرو‌های ارتش نیجریه در روز بازداشت شیخ زکزاکی، با تیراندازی به سوی تجمع کنندگان در برابر حسینیه و منزل وی،  صدها نفر از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی را  به شهادت رسانند.

دادگاه عالی نیجریه در دسامبر 2016 حکم آزادی فوری شیخ زکزاکی را صادر و ارتش و سازمان‌های امنیتی نیجریه را به پرداخت 150 هزار دلار غرامت به خانواده وی محکوم کرد، اما ارتش و این سازمان ها ضمن امتناع از اجرای این حکم، شیخ زکزاکی را همچنان در بازداشت نگه داشته اند.