عقرب 08, 1397 11:59 Asia/Kabul
  •  آمار تکان دهنده درباره استفاده هزاران کودک آمریکایی از سلاح

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تکان دهنده نوشت: کاربرد سلاح در بین کودکان آمریکا، سالانه بیش از هشت هزار کودک را روانه مراکز درمانی می کند.

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در 9 سال گذشته 75 هزار کودک و نوجوان آمریکایی بر اثر استفاده از سلاح زخمی شدند که ده ها تن از آنها به سبب شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

بر اساس این تحقیق، 11 کودک از هر 100 هزار کودک و نوجوانی که در آمریکا بستری می شوند، بر اثر اسلحه آسیب دیده اند.

داده‌های مؤسسه «گان وایولنس آرشیو»  نشان می دهد، فقط در سال ۲۰۱۸کنونی، 47 هزار و 220 حادثه با منشاء استفاده از سلاح گرم در آمریکا روی داده که در نتیجه این حوادث، 11 هزار و 984 تن کشته شده اند. 

افزایش آمار‌های تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا، باعث شده است بسیاری از مخالفان حمل سلاح، خواهان ایجاد محدودیت در قوانین مالکیت و حمل سلاح شوند.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و اکثر جمهوریخواهان به شدت با تغییر قوانین آزادی حمل سلاح و محدود کردن آن مخالف هستند.

تازه ترین حادثه تیراندازی مرگبار در امریکا، در یکی از دبیرستان های ایالت کارولینای شمالی رخ داد. مقامات آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند در این تیراندازی، دانش آموز دبیرستانی، همکلاسی خود را به ضرب گلوله کشت.

این دانش آموز پسر، "باتلر" نام دارد که در شهر "متیوز"ایالت کارولینای شمالی و در پی نزاع در داخل دبیرستان، به سوی همکلاسی های خود تیراندازی کرد.

پلیس لس آنجس در ایالت کالیفرنیای آمریکا هم روز دوشنبه از تیراندازی نزدیک یک باشگاه شبانه در "ریورساید"  حومه این شهر خبر داد که به زخمی شدن شش نفر منجر شد.

این تیراندازی دو روز پس از تیراندازی در کنیسه پیتسبورگ  در ایالت پنسیلوانیا که به کشته شدن 14 نفر منجر شد، روی داد.

این تیراندازی صبح روز شنبه روی داد و فرد مهاجم یک مرد سفیدپوست 48 ساله به نام "رابرت بوئرز"  نام داشت که در بازداشت به سر می برد.

در همین حال و پس از این تیراندازی، یک کمپین جمع آوری کمک از سوی دو گروه مسلمان آمریکایی با نام " LaunchGood"، برای نجات یافتگان تیراندازی های مرگبار در آمریکا به راه افتاد و اعلام کردند، برای کمک به  برقراری حس امنیت و صلح آماده اند. 

سالیانه هزاران نفر، بر اثر تیراندازی با سلاح گرم در نقاط مختلف آمریکا کشته و یا زخمی می شوند که از این بین می توان گفت کودکان در وضعیت بسیار هولناکی قرار دارند، اما خشونت های مسلحانه آمریکا، طی روزهای اخیر نسبت به گذشته افزایش چشمگیری را نشان می دهد. 

در همین ارتباط، کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، رئیس جمهوری جدید آمریکا را عامل تشدید این خشونت ها در جامعه آمریکایی می دانند.

"الیس هنیکان"تحلیلگر سیاسی گفت: ترامپ خشونت طلبانه سخن می گوید؛ به طوری که خواهان تخریب و نابودی مخالفان سیاسی خود می شود. 

"دبورا لیپستاد" نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی نیز تصریح کرد: ارتباط مستقیمی بین حاکمیت و اقدامات انزجارآمیز در آمریکا وجود دارد، زیرا زمانی که در جمع هواداران به روزنامه نگاران توهین و مهاجران جانور خوانده می شوند (کاری که ترامپ کرد) خشونت هایی مانند تیراندازی های متعدد روی می دهد.

 

کلیدواژه