عقرب 17, 1397 09:41 Asia/Kabul
  • با فشار ترامپ؛ دادستان کل آمریکا استعفاء کرد

«جف سشنز» دادستان کل آمریکا که ماه‌ها عملکردش مورد انتقاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور بود، در نهایت از سمت خود استعفاء کرد.

«جف سشنز» Jeff Sessions روز چهارشنبه اظهار کرد: به درخواست دونالد ترامپ از سمت دادستان کل آمریکا استعفاء کرده است.

در همین حال؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت: باخشنودی «ماتئو ویتاکر» MATTHEW WHITAKER رئیس دفتر «جف سشنز» را به‌عنوان قائم مقام دادستان کل معرفی کرده است.  

شبکه آمریکایی CNN هم گزارش داد، دونالد ترامپ از «جف سشنز» دادستان کل آمریکا خواسته استعفاء کند و با این درخواست، به طور موثر وی را اخراج کرده است.

پیش از این؛ «چاک شومر» Chuck Schumer رهبر دموکرات‌های سنا گفته بود ترامپ می‌خواهد «جف سشنز» را برکنار کند و فرد مورد اعتماد خود را به سمت دادستان کل آمریکا منصوب کند. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر ضمن ابراز نارضایتی از کنار کشیدن سشنز از پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، گفته بود، اگر می‌دانست وی از این پرونده کنار می‌کشد، هرگز او را به سمت دادستان کل آمریکا منصوب نمی‌کرد.

تحقیقات درباره ارتباط تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، همچنان یکی از تنش‌های مهم در بین مقامات سیاسی آمریکاست.

نهادهای اطلاعاتی و نیز حزب دموکرات، روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در حمایت از ترامپ متهم کرده‌اند، اما مسکو بارها این اتهام‌ها را رد کرده است.

کلیدواژه