درخواست 35 سازمان غیردولتی برای توقف جنگ‌ یمن
(last modified Thu, 08 Nov 2018 05:30:01 GMT )
عقرب 17, 1397 10:00 Asia/Kabul
  • درخواست 35 سازمان غیردولتی برای توقف جنگ‌ یمن

35 سازمان غیردولتی یمنی و بین‌المللی توقف جنگ‌افروزی ائتلاف‌سعودی را در یمن خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ سی و پنج سازمان غیردولتی یمنی و بین‌المللی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند: قحطی، 14 میلیون نفر را در یمن تهدید می‌کند و توقف فوری جنگ یمن ضروری است.

سی و پنج سازمان غیردولتی یمنی و بین‌المللی از دولت‌ها درخواست کردند، توقف فوری جنگ یمن را تضمین کنند و تامین سلاح‌هایی را که احتمال می‌رود در جنگ یمن مورد استفاده قرار گیرد، به حالت تعلیق در آورند.

در این بیانیه با بیان اینکه هرگونه حمله به غیرنظامیان و سایر موارد نقض حقوق‌بشر در یمن محکوم است، آمده است: جامعه بین‌المللی به ویژه آمریکا، بریتانیا و فرانسه مشارکت خود را با ریاض از نو ارزیابی کنند.

فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر، سازمان غیردولتی اقدام علیه گرسنگی، آکسفام، پزشکان جهان و انجمن یمنی‌ها، این درخواست و بیانیه مشترک را امضاء کرده‌اند.

به گفته کارشناسان؛ بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان از عمده کشورهای اروپایی صادر کننده سلاح به عربستان سعودی هستند.

ائتلاف سعودی  با حمایت آمریکا از 26 مارس 2015 (29حوت 1393) به یمن حمله و سپس این کشور فقیر عربی را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه