نانسی پلوسی: دونالد ترامپ، قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است
(last modified 1397-08-19T19:09:08+00:00 )
عقرب 19, 1397 23:39 Asia/Kabul
  • نانسی پلوسی
    نانسی پلوسی

رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان امریکا، اقدام ترامپ مبنی بر انتخاب جانشین برای دادستان کل این کشور را، قبل از رای مجلس سنا، خلاف قانون اساسی است.

به گزارش نشریه گاردین، "نانسی پلوسی" رئیس احتمالی مجلس نمایندگان امریکا ضمن انتقاد از انتخاب "ماتئو ویتاکر"  به عنوان سرپرست موقت دادستانی کل و وزارت دادگستری این کشور توسط "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد:«مجلس سنا هنوز ویتاکر را تایید نکرده و سابقه او در دست بررسی است.»

گفته می شود پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" در حال تحقیق درباره شرکتی است که ویتاکر به عنوان مشاور با آن همکاری می کرد و این شرکت، به کلاه برداری از کهنه سربازان متهم است.

"جف سشنز"، وزیر دادگستری و دادستان کل امریکا که بر سر پرونده انتخاباتی دونالد ترامپ، مورد انتقاد وی بود، سرانجام چهارشنبه گذشته به دستور ترامپ از سمت خود استعفا کرد.

ترامپ و اطرافیانش به‌ تبانی با روس ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2016 متهم هستند. اتهامی که روسیه همواره رد کرده است.

با پیروزی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای و کسب اکثریت در مجلس نمایندگان امریکا، پیش بینی می شود تحقیقات در پرونده انتخاباتی ترامپ با شدت بیشتری پیگیری شود. 

 

کلیدواژه