عقرب 20, 1397 16:18 Asia/Kabul
  • مقام روس: قتل خاشقچی، جنایات عربستان را برملا کرد

یک مقام روسیه گفت: قتل روزنامه نگار منتقد سعودی، چشم جامعه جهانی را به روی جنایات عربستان، باز کرد.

«شامیل سلطانف» Shamil Sultanov، نماینده سابق دوما و رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود: رسانه های غربی سال ها تلاش کردند تا بر جنایات عربستان سرپوش بگذارند، اما قتل خاشقچی به اندازی وحشتناک بود که این تلاش آنها را بی نتیجه کرد.

سلطانف تصریح کرد: اکنون نیز تلاش ها برای به فراموشی سپردن این جنایت، بی نتیجه خواهد بود.

رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه افزود: ریاض با پشتگرمی امریکا و با استفاده از دلارهای نفتی برای به فراموشی سپردن مساله قتل خاشقچی تلاش می کند و قصد ندارد برای یافتن عاملان این جنایت و مجازات آنها اقدام واقعی انجام دهد.

"جمال خاشقچی"، 2 اکتبر (10میزان) پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد و چند روز بعد، رسانه ها از قتل فجیع وی در داخل کنسولگری خبر دادند که این ماجرا خشم جهان را علیه رژیم سعودی برانگیخت.

«سلطانف» تاکید کرد: اکنون فرصت مناسبی برای جامعه جهانی است تا عربستان را برای توقف  سرکوب مخالفان در این کشور و نیز پایان دادن به جنایات جنگی اش در یمن  تحت فشار قرار دهد.

عربستان از مارس 2015 با حمایت امریکا و چند کشور غربی به یمن حمله کرد که این جنگ افروزی تاکنون موجب کشته یا زخمی شدن ده ها هزارغیر نظامی یمنی و آواره شدن میلیون‌ها تن در این کشور شده است.  

کلیدواژه