قوس 11, 1397 11:09 Asia/Kabul
  • توسعه غیرقانونی پایگاه نظامی آمریکا در حسکه سوریه

آمریکا پایگاه نظامی خود را در روستای «هیمو» در غرب شهر «قامشلی» استان «حسکه» در شمال شرق سوریه توسعه داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا  پایگاه خبری 'فرات پست' در این باره نوشت: توسعه این پایگاه نظامی باهدف اشراف بیشتر بر مرزهای مشترک سوریه با ترکیه انجام شده است و آمریکا تجهیزات جدید و رادارهای پیشترفته ای را در این پایگاه نصب کرده است.

ارتش آمریکا پیش از این نیز به صورت غیر قانونی  پنج پست دیدبانی در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه ایجاد کرده  که از اطراف شهر «عین العرب» تا اطراف شهر «تل ابیض» امتداد دارد.

براساس این گزارش، همزمان با این تحرکات، نیروهای دموکراتیک کرد سوریه (تحت حمایت آمریکا) نیز مواضع و پایگاه های نظامی خود را در نوار مرزی سوریه با ترکیه در شمال استان «رقه» تقویت کرده اند.

ترکیه تهدید کرده است مناطق دیگری از شمال و شمال شرق سوریه را از نیروهای دموکراتیک(کردها) که آنکارا آن ها را شاخه ای از گروه تروریستی 'پ.ک.ک' می داند پاکسازی خواهد کرد.

اسرائیل و ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش به سرکردگی  آمریکا نیز همواره برای حمایت و پشتیبانی از تروریست ها، مواضع ارتش و زیرساخت های سوریه را هدف قرار می دهند.

دولت سوریه بارها با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از آن ها خواسته است به جنایت های ائتلاف آمریکایی در سوریه پایان دهند.

 

کلیدواژه