کاخ سفید: گولن به صورت قانونی در آمریکا اقامت دارد
(last modified 1395-04-30T10:30:46+00:00 )
سرطان 30, 1395 15:00 Asia/Kabul
  • کاخ سفید: گولن به صورت قانونی در آمریکا اقامت دارد

"مارک تونر": فتح الله گولن شهروند مخالف ترکیه که در آمریکا اقامت دارد، به صورت قانونی در این کشور به سر می برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت،فتح الله گولن شهروند مخالف ترکیه که در آمریکا اقامت دارد، به صورت قانونی در این کشور به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، "مارک تونر"، روز سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی در واشنگتن درباره موضع دولت آمریکا در خصوص "فتح الله گولن" و اینکه او در آمریکا به چه فعالیت هایی مشغول است و واشنگتن چه تلقی و شناختی از او دارد گفت، لازم نیست که نوع فعالیت ها و دامنه فعالیت های او و یا مشارکتش را در رویدادهای ترکیه تشریح کند، زیرا گولن اکنون به صورت قانونی در آمریکا اقامت دارد.

تونر افزود، گولن در محل زندگی خود در پنسیلوانیا به فعالیت های مختلفی اشتغال دارد و با گرین کارت در آمریکا زندگی می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره اینکه آیا واشنگتن گولن را یک شخصیت سیاسی یا پناهجوی سیاسی می داند، نیز گفت، پناهجوی سیاسی یک مقوله کاملا تعریف شده است و گولن هرگز خواستار پناهندگی نشده و این موضوع اصلا مطرح نیست. تونر گفت، گولن از هر نظر که نگاه کنید شخصی است که در فضای عمومی ترکیه حضور دارد و او کسی است که برخی در ترکیه از وی پیروی می کنند و به او علاقه دارند، اما چیزی که آمریکا می تواند درباره گولن بگوید این است که آیا وی هیچ کار غیرقانونی انجام می دهد؟ و تا آنجا که دولت آمریکا خبر دارد جواب این سوال منفی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اینکه آیا دولت ترکیه شواهد و مدارکی درباره مشارکت گولن در کودتا به واشنگتن ارائه کرده است یا خیر، گفت، برخی اسناد و مدارک را دریافت کرده اند و هنوز سرگرم تجزیه و تحلیل این اسناد هستند.

 

 

 

کلیدواژه