قوس 18, 1397 08:55 Asia/Kabul
  • پوتین لزوم تامین امنیت مرزهای لبنان را به نتانیاهو گوشزد کرد

کاخ کرملین روز شنبه در بیانیه ای از گفت وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی ارتش این رژیم در مرزهای لبنان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «کاخ کرملین» اعلام کرد نتانیاهو در این گفت‌ وگوی تلفنی، پوتین را در جریان جزئیات عملیات ارتش اسرائیل در مرزهای اراضی اشغالی با لبنان قرار داده است.

بر اساس اعلام «کاخ کرملین»،  رئیس جمهور روسیه نیز در این گفت‌ وگوی تلفنی بر لزوم تامین ثبات این منطقه که در قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل بر آن پافشاری شده و همچنین نقش هماهنگ کننده نیروهای صلح بان سازمان ملل در لبنان تاکید کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از سه شنبه گذشته با ادعای اینکه حزب الله لبنان تونل هایی را از مناطق مرزی این کشور به داخل مناطق اشغالی حفر کرده، عملیاتی موسوم به «سپر شمال» را برای کشف این تونل ها ادعایی آغاز کرده است.

بنیامین نتانیاهو هم روز پنج شنبه  تهدید کرد  نظامیان رژیم صهیونیستی ممکن است با هدف انهدام کامل این تونل های ادعایی، وارد خاک لبنان شوند.

رژیم صهیونیستی تاکنون بارها به خاک لبنان تجاوز کرده است.

لبنان همواره از نقض قطعنامه 1701 از سوی رژیم صهیونیستی انتقاد و شکایت‌هایی را در مجامع بین المللی تنظیم کرده است.

قطعنامه 1701 شورای امنیت که پس از پایان جنگ 33 روزه اسرائیل با لبنان در سال 2006 صادر و تصویب شد، رژیم صهیونیستی را از اقدامات خصمانه ضد لبنان بر حذر می‌دارد، اما این رژیم بی‌اعتنا به این قطعنامه همواره حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض می‌کند.

 

کلیدواژه