پمپئو ایران و 12 کشور دیگر را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد
(last modified 1397-09-21T04:19:34+00:00 )
قوس 21, 1397 08:49 Asia/Kabul
  • پمپئو ایران و 12 کشور دیگر را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد

وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای ایران، چین، روسیه و 10 کشور دیگر را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد.

به گزارش العالم،«مایک پمپئو» در بیانیه خود، از ایران، چین، کره شمالی، پاکستان، سودان، تاجیکستان و ترکمنستان، میانمار،اریتره و عربستان سعودی، به عنوان کشورهایی که مرتکب نقض سیستماتیک آزادی های مذهبی شده اند، نام برده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در این بیانیه، «کومور»، روسیه و ازبکستان را در فهرست ویژه نظارت بر کشورهایی که مرتکب نقض شدید آزادی های مذهبی شده‌اند و یا اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نداده اند، قرار داده است.

«پمپئو» در این بیانیه مدعی شد ارتقای این نوع آزادی از اولویت‌های مهم دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در عرصه سیاست خارجی است.

اقدام وزیر خارجه آمریکا در قرار دادن نام ایران در فهرست کشورهای ناقض  آزادی‌های مذهبی در حالی است که اقلیت های مذهبی در ایران علاوه بر این که همانند مسلمانان در جامعه اسلامی ایران دارای حقوقی برابر بوده، در مجلس شورای اسلامی ایران نیز دارای نماینده هستند.

گزارش‌های حقوق بشری آمریکا همواره به دلیل روش‌شناسی نادرست، اتخاذ استانداردهای دوگانه، غرض‌ورزی و عدم رعایت اصل بی‌طرفی، نادیده گرفتن فرهنگ بومی و سبک زندگی سایر اجتماعات و مداخله‌جویی‌ در امور داخلی کشورها، مورد انتقاد کشورهای جهان و سازمان های بین المللی حقوق بشری بوده است.

کلیدواژه