قوس 22, 1397 11:43 Asia/Kabul
  • تکرار ادعاهای موشکی وزیر خارجه آمریکا ضد ایران

وزیر خارجه آمریکا همزمان با طرح ادعاهای تکراری ضد برنامه موشکی ایران اذعان کرد، کشورهای اروپایی درباره «برجام» با واشنگتن اختلاف‌نظر دارند.

«مایک پمپئو» روز چهارشنبه پس از نشست شورای امنیت برای بررسی گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه 2231 درجمع خبرنگاران مدعی شد، آمریکا در این نشست روشن کرد که فعالیت‌های موشکی بالستیک ایران از کنترل خارج شده است.

وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که ایران به روش‌های مختلف از قطعنامه شورای امنیت سرباز می‌زند، ادعا کرد، آزمایش‌های موشکی ایران باید پایان یابد.

«مایک پمپئو» مدعی‌شد، آمریکا می‌خواهد با همه اعضای شورای امنیت همکاری کند تا محدودیت‌های سخت‌تری را در سازمان ملل متحد ضد موشک‌های بالستیک ایران اعمال کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد، برجام نتوانست آنچه را که وی فعالیت‌های مُخرب ایران در منطقه غرب آسیا نامید، متوقف کند.

«اسحاق آل‌‌حبیب» معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت و در پاسخ به ادعاهای پمپئو، با تاکید بر اینکه تداوم برجام به دلیل رفتار یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در خروج از آن و اعمال مجدد تحریم‌های غیرقانونی‌ با چالش رو به‌رو است، گفت: جامعه بین‌المللی باید مقابل سیاست‌های قلدرمآبانه آمریکا بایستد.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم روز سه‌شنبه درباره تست اخیر موشکی ایران خاطرنشان کرد: موضوع موشک هیچ‌گاه مورد مذاکره نبوده و در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل هم درباره ممنوعیت آن برای جمهوری اسلامی ایران چیزی مورد تایید و تصویب قرار نگرفته است.

وزیر خارجه ایران افزود: اساسا دکترین دفاعی ایران مبتنی بربازدارندگی و تدافعی است، نه تهاجمی و این مساله را جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ خود ثابت کرده است.

کلیدواژه