قوس 28, 1397 13:00 Asia/Kabul
  • سازمان  ملل: 15 هزار روهینگیایی از میانمار گریخته اند

مستندات سازمان ملل متحد حاکی از آن است که روند فرار مسلمانان روهینگیا از ایالت راخین میانمار، به علت تداوم آزار و شکنجه های گسترده نظامیان، هم چنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،"یانگ هی لی" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در میانمار اعلام کرد، به نظر می رسد دولت میانمار، تصمیم واقعی برای بازگشت صدها هزار آواره روهینگیایی را از بنگلادش ندارد و تازه ترین آمار از فرار 15 هزار روهینگیایی به این کشور حکایت دارد.

یانگ هی لی افزود، بسیاری از روستاها و خانه های اقلیت روهینگیا در ایالت راخین، از بین رفته و حتی این روستاها با خاک یکسان شده به گونه ای که در نقشه این منطقه نیز دیگر قابل بازیابی نیستند.

اسناد سازمان ملل متحد حاکی از آن است که در ایالت راخین میانمار، حدود 200 هزار نفر اقلیت مسلمان روهینگیایی به طور پراکنده باقی مانده اند که این افراد نیز تحت آزار و شکنجه مستمر بودائیان افراطی و ارتش میانمار قرار دارند .

جنایت‌های گسترده نیروهای ارتش وبودائیان افراطی میانمار، ضد مسلمانان روهینگیا درایالت راخین درغرب این کشور، از اواخر اوت 2017 تا کنون، هزاران کشته و زخمی و صدها هزار آواره برجا گذاشته است.

حدود 700 هزار مسلمان روهینگیایی، سال 2017 به دلیل خشونت‌، تجاوز و کشتار ارتش میانمار، از این کشور به بنگلادش گریختند.

 

کلیدواژه