جدی 02, 1397 10:15 Asia/Kabul
  •  هشدار بریتانیا درباره ظهور دوباره القاعده 

معاون امنیتی وزیر کشور بریتانیا روز شنبه درباره ظهور دوباره گروه تروریستی القاعده در جهان هشدار داد و گفت: این گروه قصد دارد حملات تروریستی جدیدی را علیه فرودگاه‌ها و هواپیماهای مسافربری در سطح اروپا انجام دهد.

به گزارش ایرنا، «بن والاس» در گفت‌وگو با هفته‌نامه ساندی تایمز گفت: تهدید القاعده به سرعت رو افزایش است و خواب را از وزرای بریتانیا گرفته است.

«والاس» افزود: نتیجه تحقیقات دستگاه‌های امنیتی نشان می‌دهد که این گروه تروریستی اکنون روی فناوری‌های پیشرفته‌ای کار می‌کند که می‌تواند به سقوط هواپیماهای مسافربری منجر شود.

معاون امنیتی وزیر کشور بریتانیا تصریح کرد: گروه تروریستی القاعده همچنین روی تجهیز هواپیماهای بدون سرنشین با مواد منفجره کار می‌کند تا از آن برای هدف قرار دادن مقاصد کلیدی بهره‌برداری کند.

والاس این اظهارات را در حالی مطرح کرد که پرواز پهپادهای ناشناس، فرودگاه گاتویک لندن را به مدت سه روز به تعطیلی کشاند و هزاران مسافر را سرگردان کرد. این فرودگاه از جمعه‌شب گذشته در حالی فعال‌شده است که نیروهای ارتش  برای شناسایی و ردیابی پهپادهای اخلال‌گر در این فرودگاه مستقر هستند.

معاون وزیر کشور بریتانیا، یک هفته قبل از وقوع این حادثه با مقام‌های فرودگاه گاتویک ملاقات داشته و درباره تهدید نیروهای نفوذی القاعده در فرودگاه هشدار داده بود. 

معاون امنیتی وزیر کشور بریتانیا در حالی درباره ظهور دوباره گروه تروریستی القاعده  هشدار داده است که این کشور از حامیان مالی و تسلیحاتی این گروه بوده است.

 

کلیدواژه