جدی 27, 1397 16:52 Asia/Kabul
  • کمپین  فعالان ضدجنگ برای تحریم نشست ضد ایرانی لهستان

سه هزار فعال ضدجنگ در آمریکا و دیگر کشورها با امضای طوماری، از کشورهای اروپایی خواستند نشست ضد ایرانی لهستان را تحریم کنند.

به گزارش رادیو دری، بعد از ادعای "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا درباره حضور بیش از 70 کشور مختلف در نشست ضد ایرانی در لهستان، فعالان ضدجنگ در آمریکا و دیگر کشورها، طوماری را در وبگاه گروه غیردولتی ضد جنگ "کُدپینک" به‌ راه انداخته و از کشورهای اروپایی خواسته اند که به کارزار پمپئوعلیه تهران نپیوندند.

در این طومارکه تاکنون حدود سه هزار امضا را از آن خود کرده، با تاکید بر عبارت «صلح با ایران» از کشورهای اروپایی خواسته شده است تا نشست ضد ایرانی آمریکا را که قرار است ۱۳ و ۱۴ فوریه در لهستان برگزار شود، تحریم کنند.

در این طومار آمده است هدف از این کنفرانس، مهیا کردن زمینه برای درگیری غیرضروری با ایران است؛ حال آن که بایستی به جای مقابله با ایران، به آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام فشار آورد و از این کشور خواست تا تحریم‌های مخرب علیه ایران را لغو کند.

این طومار می افزاید: ترامپ با خروج از برجام خصومت‌ها علیه ایران را افزایش داده و بر بی‌ثباتی منطقه افزوده است و اکنون نیز تهدید می‌کند که می‌خواهد نبرد فاجعه‌ بار دیگری را در خاورمیانه شروع کند.

امضاکنندگان این طومار که از چهره های سرشناس اجتماعی، دانشگاهی و سیاسی آمریکا هستند، از اتحادیه اروپا خواسته اند تا  نشست ضد ایراین لهستان را تحریم و به جای آن، نشست دیگری را با موضوع مسائل خاورمیانه و با حضور تمام کشورهای منطقه از جمله ایران، میزبانی کند.

کلیدواژه