دلو 03, 1397 08:44 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه اندونزی: عضویت کامل در سازمان ملل حق فلسطین است

وزیر خارجه اندونزی، عضویت کامل در سازمان ملل متحد را حق طبیعی و قانونی فلسطین دانست و گفت: اراده جامعه بین المللی برای برآورده شدن این حق، متوقف نمی شود.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، "رنتو مرسودی" Retno Marsudi روز سه شنبه در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه با بیان اینکه فلسطین سزاوار توجه کامل شورای امنیت است، افزود: توجه به مساله فلسطین، اعتبار شورا را تعریف می کند.

"مرسودی" با مردود دانستن گسترش شهرک های صهیونیست نشین، افزود: این امر، تحریک آمیز و به طور کلی از نظر اخلاقی و قانونی غلط است.

وزیر خارجه اندونزی بیرون راندن فلسطینیان از منازلشان را بی رحمی دانست و خاطر نشان کرد، شرایط فعلی در سرزمین های اشغالی، تلاش ها را برای راه حل تشکیل دولت مستقل فلسطینی تضعیف می کند.

رژیم صهیونیستی همواره بی توجه به خواست جامعه جهانی به ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین  ادامه می دهد و در این زمینه حمایت آمریکا را با خود دارد.

تمامی این شهرک‌ها، بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی هستند.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

کلیدواژه