دلو 03, 1397 17:06 Asia/Kabul
  • فراخوان فرزند مرضیه هاشمی برای اعتراضات گسترده در آمریکا

فرزند خبرنگار بازداشت شده پرس تی وی اعلام کرد که اگر مادرش آزاد نشود، جنبش های اجتماعی در آمریکا اعتراض های گسترده ای در این کشور به راه خواهند انداخت.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، «حسین هاشمی» فرزند خبرنگار بازداشت شده شبکه پرس تی وی در آمریکا گفت: جنبش "زندگی سیاه پوستان ارزشمند است" و گروه های دیگر قصد دارند تا پایان این هفته، اعتراض های گسترده ای برگزار کنند.

دادگاه مرضیه هاشمی که اولین جلسه آن جمعه گذشته تشکیل شد، اذعان کرده که وی هیچ جرمی مرتکب نشده و در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان آنچه اصطلاحا «شاهد کلیدی» مطرح می‌شود، بازداشت شده است.

با وجود این، هنوز زمانی برای آزادی وی مشخص نشده است.

«مرضیه هاشمی» خبرنگار، مستند ساز و گوینده‌ آمریکایی الاصل شبکه‌ پرس تی‌ وی با نام قبلی «ملانی فرانکلین» (Melanie Franklin)، از سیزدهم ژانویه (23جدی) بدون هیچ گونه اتهامی در فرودگاه "سنت لوئیس" St. Louis آمریکا بازداشت و به زندانی در واشنگتن منتقل شده است.

مرضیه هاشمی در گفت وگوی تلفنی با خانواده اش از رفتار نامناسب زندانبانان با وی به محض بازداشت و غل و زنجیر کردن این زن مسلمان خبر داده است. 

بازداشت مرضیه هاشمی در آمریکا با اعتراض های گسترده روبه رو شده است.

در همین حال، جمعی از کارکنان سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله همکاران مرضیه هاشمی در شبکه "پرس تی وی"، در اعتراض به بازداشت وی روز چهارشنبه مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع در بیانیه ای تصریح کردند: بازداشت خلاف قانون مجری شبکه پرس تی وی تنها از سر استیصال دستگاه حاکمه آمریکا در قبال صدای متفاوت "مرضیه هاشمی" و "مرضیه‌ هاشمی" های دیگر است.

کلیدواژه