عقب‌نشینی ترامپ از احداث دیوار در مرز مکزیک
(last modified 1397-11-06T06:00:18+00:00 )
دلو 06, 1397 10:30 Asia/Kabul
  • عقب‌نشینی ترامپ از احداث دیوار در مرز مکزیک

رئیس جمهور آمریکا گفت: به توافقی غیرنهایی با کنگره با هدف بازگشایی دولت رسیده است.

به گزارش رادیو دری ، "دونالد ترامپ" دیروز درجمع خبرنگاران اظهارداشت، لایحه‌ای را امضاء کرده است که تعطیلی دولت فدرال را به‌مدت سه هفته لغو می‌کند تا همه کارمندان حقوق معوقه خود را دریافت کنند.

رئیس جمهور آمریکا افزود با دموکرات ها توافق کرده است تا 15 فوریه دولت به صورت موقت بازگشایی شود تا بتوانند به یک توافق جدید برسند. 

ترامپ در عین حال تصریح کرد، در صورت دست نیافتن به توافق نهایی با کنگره درباره بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک، وضعیت فوق‌العاده در آمریکا اعلام خواهد کرد.

دولت ترامپ از 22 دسامبر 2018 به دلیل عدم توافق با کنگره بر سر بودجه 5.6 میلیارد دلاری ساخت دیوار در مرز مکزیک در تعطیلی به سر می‌برد.

این تعطیلی موجب بیکاری و پرداخت نکردن حقوق دست‌ کم 800 هزار کارمند شده است. موسسه اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز» Standard & Poor's برآورد کرده است که  تعطیلی دولت فدرال آمریکا هر هفته یک میلیارد و 200 میلیون دلار به تولید ناخالص داخلی این کشور ضرر می زند.

نظرسنجی‌های جدید حاکی از آن است که نیمی از مردم آمریکا، ترامپ را مقصر اصلی تعطیلی دولت فدرال می‌‌دانند.  بسیاری از آمریکایی‌ها مخالف احداث دیوار حائل در مرز مکزیک هستند.

کلیدواژه