دلو 09, 1397 10:07 Asia/Kabul
  • آمریکا شرکت ملی نفت و گاز ونزوئلا را تحریم کرد

"جان بولتون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید و "استیون منوچین" وزیر خزانه‌ داری آمریکا دوشنبه شب در یک نشست خبری از تحریم های جدید واشنگتن علیه ونزوئلا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، "بولتون"  و "منوچین" اعلام کردند، این تحریم ها  صنایع نفت و گاز دولتی ونزوئلا را هدف قرار  می دهد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد، درنتیجه اعمال این تحریم‌ها، 7 میلیارد دلار از دارایی‌های شرکت ملی نفت و گاز ونزوئلا مسدود خواهد شد.

این تحریم ها به منظور قطع منابع مالی دولت قانونی ونزوئلا و انتقال آن‌ها به "خوان گوایدو"، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور اعمال شده است.

دولت آمریکا از هفته گذشته تلاش خود را برای کنار زدن دولت قانونی ونزوئلا مضاعف کرده است.

آمریکا و متحدانش با حمایت از رهبر مخالفان دولت ونزوئلا به دنبال کودتا در این کشور هستند.

"خوان گوایدو" Juan Guaido  رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز چهارشنبه با حمایت آشکار ترامپ و متحدانش، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند؛ اقدامی که دولت  و ملت ونزوئلا آن را کودتا علیه "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور منتخب مردم برشمردند.

بسیاری از کشورها از جمله ایران، روسیه، چین، کوبا، ترکیه، نیکاراگوئه، آفریقای جنوبی و اروگوئه نیز این رفتار آمریکا را محکوم و بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا تأکید کردند.

ونزوئلا در چند ماه گذشته شاهد ناآرامی و تظاهرات مخالفان دولت این کشور است. مخالفان دولت ونزوئلا برای برکناری "نیکلاس مادورو" تلاش می کنند.

واشنگتن نیز با اعمال تحریم و  حمایت از مخالفان دولت ونزوئلا تلاش می کند دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کند.

کلیدواژه