دلو 10, 1397 12:36 Asia/Kabul
  • رهبر مخالفان دولت ونزوئلا ممنوع‌الخروج شد

دادگاه عالی ونزوئلا سه شنبه شب با درخواست دادستان کل این کشور مبنی بر ممنوع‌الخروجی و انسداد حساب‌های بانکی "خوان گوایدو" Juan Guaido رهبر مخالفان دولت ونزوئلا موافقت کرد.

به گزارش رادیو دری ، همچنین به درخواست "طارق ویلیام ساب" Tarek William Saab دادستان کل ونزوئلا، تحقیقات قضایی درباره فعالیت‌های گوایدو علیه دولت منتخب این کشور و ارتباط وی با کشور‌ها و دستگاه‌های جاسوسی خارجی آغاز شد.

دادستان کل ونزوئلا دیروز از دادگاه عالی این کشور خواسته بود با صدور حکم ممنوع‌الخروجی و انسداد حساب‌های بانکی "خوان گوایدو"، تحقیقات مقدماتی قضایی برای رسیدگی به اتهام‌های وی را آغاز کند.

"طارق ویلیام ساب" تصریح کرده بود اقدام "گوایدو" در معرفی خود به عنوان "رئیس جمهور" باعث به وجود آمدن خشونت در این کشور شده است.

"خوان گوایدو" چهارشنبه گذشته با حمایت آشکار آمریکا و متحدانش، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند؛ اقدامی که دولت  و ملت ونزوئلا آن را کودتا علیه "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور منتخب مردم برشمردند.

آمریکا و متحدانش با حمایت از "خوان گوایدو" به دنبال انجام کودتا در ونزوئلا هستند.

بسیاری از کشورها از جمله ایران، روسیه، چین، کوبا، ترکیه، آفریقای جنوبی و اروگوئه این رفتار آمریکا را محکوم و بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا تأکید کرده اند.

ونزوئلا در چند ماه گذشته شاهد ناآرامی و تظاهرات مخالفان دولت این کشور است. مخالفان دولت ونزوئلا برای برکناری "نیکلاس مادورو" تلاش می کنند.

واشنگتن نیز با اعمال تحریم و  حمایت از مخالفان دولت ونزوئلا تلاش می کند دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کند

کلیدواژه