دلو 15, 1397 08:27 Asia/Kabul
  • مادورو مهلت اروپا برای برگزاری انتخابات را رد کرد

رییس جمهوری ونزوئلا ،مهلت اتحادیه اروپا برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور را که امروز دوشنبه به پایان می رسد، رد کرد.

به گزارش فرانس پرس ، نیکلاس مادورو گفت ،تسلیم فشار کسانی که خواهان خروج وی از قدرت هستند، نمی شود.

هفته گذشته کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اسپانیا، انگلیس، بلژیک، پرتغال، فرانسه و هلند درهمراهی با آمریکا و مداخله جویانه و بی توجه به انتخابات برگزار شده در ونزوئلا، از "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری قانونی و منتخب این کشور خواستند تا ظرف مدت هشت روز مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را فراهم کند.

این کشورها تهدید کردند در صورتی که مادورو در این فرصت ، انتخابات برگزار نکند، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رییس جمهوری موقت این کشور به رسمیت می شناسند.

"خوان گوایدو" Juan Guaido  رهبر مخالفان دولت ونزوئلا چهارشنبه 23 ژانویه 2019 با حمایت آشکار آمریکا و متحدانش، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند؛ اقدامی که دولت  و ملت ونزوئلا آن را کودتا علیه "نیکلاس مادورو" رییس جمهوری منتخب مردم برشمردند.

بسیاری از کشورها از جمله ایران، روسیه، چین، کوبا، ترکیه، آفریقای جنوبی و اروگوئه هم این رفتار آمریکا را محکوم و بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا تأکید کرده اند.

کلیدواژه