تاکید سوریه بر باز پس گیری شهر حلب
(last modified 1395-07-05T06:08:15+00:00 )
میزان 05, 1395 10:38 Asia/Kabul
  • تاکید سوریه بر باز پس گیری شهر حلب

نماینده سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت به همگان اطمینان داد که دولت متبوعش شهر حلب را به طور کامل از دست تروریست‌ها پس می گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل در سخنانش در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع شهر حلب در شمال سوریه گفت: دولت سوریه شهر حلب را به کنترل دوباره خود درخواهد آورد.

بشار جعفری به کشورهایی که خواهان برگزاری جلسه شورای امنیت درباره اوضاع حلب شدند؛ گفت: این کشورها 13 بار صدور بیانیه ریاست شورای امنیت در محکوم کردن عناصر انفجاری و گلوله باران را به شکست کشاندند و به درخواست ها برای تصویب قطعنامه در محکوم کردن تروریسم اعتراض کردند.

جعفری تاکید کرد: دولت سوریه از یک وجب از خاک خود براساس قانون اساسی و قوانین بین المللی دست نخواهد کشید.

بشار جعفری تصریح کرد: شورای امنیت بار دیگر با تلاش کشورهای حامی تروریستها در سوریه برای نجات دادن معارضان مسلح تروریست که آنها را "میانه رو" می خوانند، جلسه برگزار می کند.

جعفری با اشاره به عملیات گسترده ارتش سوریه در شرق شهر حلب گفت: عملیات نظامی دو روز پیش و بعد از شکست آتش بس آغاز شد و ارتش برای محافظت از غیرنظامیان، از آنها خواست تا از مقرهای تروریست ها دور شوند.

جعفری "اتهامات ساختگی علیه ارتش سوریه مبنی بر استفاده از سلاح های ممنوع شده در سطح بین المللی" را رد و محکوم کرد.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: کسی که جنایت جنگی در سوریه مرتکب می شود، همان کسی است که برای حمایت از تروریست های داعش، ارتش سوریه را هدف قرار داد و همه نوع حمایتی از تروریست هایی که از بیش از یکصد کشور جهان به سوریه آمده اند، انجام داد.

کلیدواژه