دلو 22, 1397 09:41 Asia/Kabul
  • اندیشمندان پاکستانی: قاتلان ملت یمن دشمن مسلمانان هستند

جمعی از اندیشمندان و سران مذهبی پاکستان در همایش "حمایت از مظلومین جهان" مخالفت خود را با سفر آتی  بن سلمان ولیعهد عربستان به پاکستان اعلام کردند. 

به گزارش  ایرنا،  آنها در این همایش  که عصر دیروز در اسلام اباد برگزار شد تاکید کردند  قاتلان ملت یمن و همدستان صهیونیست ها هرگز نمی تواند دوست مسلمانان یا به اسلام وفادار باشند.

'ثاقب اکبر' معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان، اتحادی متشکل از 40 گروه سیاسی و مذهبی   از سکوت و بی تفاوتی برخی  از مسئولان این کشوردر قبال عربستان که دستش  به خون مسلمانان یمن ، فلسطین ، سوریه آغتشه است انتقاد کرد.

این اندیشمند پاکستانی تاکید کرد حاکمانی که قتل ملت بی دفاع یمن را در دستور کار قرار داده و با رویکرد تهاجمی خود خاورمیانه را به خاک و خون کشیده اند هرگز نمی تواند مدعی دوستی و کمک به ملت های مسلمان به ویژه پاکستانی ها شوند.

علامه 'سید علی رضوی' از سران  مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز  در این همایش گفت 

مشکلات  کشورهای منطقه نتیجه سیاست های مخرب آل سعود است و  سفر آتی بن سلمان به اسلام اباد  تبعات بسیار منفی بر پاکستان و اوضاع این کشور خواهد داشت.

وی افزود آنانی که خود را خادمان حرمین شریفین می دانند امروز در کشتار  مسلمانان منطقه به ویژه ملت فلسطین، یمن و سوریه نقش مهمی دارند .

وی با تمجید از رویکرد امام خمینی (ره)  برای ترویج اتحاد میان مسلمانان و تاکید ایشان بر مبارزه در مسیر دفاع از ملت های مظلوم در جهان تاکید کرد مسلمانان تنها با اتحاد و دوری از اختلاف پراکنی می توانند دشمنان مشترک خود را شکست دهند.

برخی از فعالان سیاسی پاکستان نیز  در این همایش با انتقاد  از رویکرد دوگانه برخی از حاکمان کشورهای اسلامی در قبال  مسلمانان به ویژه تهاجم علیه یمن، خواستار توقف فوری تجاوز خاندان ال سعود و امارات  در یمن شدند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قرار است از یکشنبه هفته آینده سفر به پنج کشور آسیایی پاکستان، چین، مالزی، اندونزی و هند را آغاز کند. وی در اولین مرحله به اسلام آباد سفر می کند.

کلیدواژه