دلو 25, 1397 11:53 Asia/Kabul
  • مادورو: کودتا در ونزوئلا به شکست منجر شده است

رییس جمهوری ونزوئلا با اعلام شکست کودتا در این کشور، رویکرد کشورهای اروپایی را در قبال تحولات ونزوئلا به شدت محکوم کرد.

"نیکلاس مادورو"، رییس جمهوری ونزوئلا روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه یورونیوز تاکید کرد، تلاش های "خوان گوایدو" رهبر مخالفان دولت ونزوئلا برای جلب حمایت ارتش ناکام مانده و اقدام جنون آمیزی که وی قصد داشت ضد دولت مرکزی این کشور مرتکب شود، با شکستی مفتضحانه همراه شده است.

نیکلاس مادورو در این مصاحبه از رویکردکشورهای عضو اتحادیه اروپا در قبال تحولات ونزوئلا به شدت انتقاد کرده و موضع اروپایی ها را در این زمینه اطاعت کورکورانه از سیاست های آمریکا دانست.

رییس جمهوری ونزوئلا افزود: "فدریکا موگرینی" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دولت های این اتحادیه در رابطه با ونزوئلا اشتباه بزرگی مرتکب شدند و آنها یک طرفه در مورد مناقشه ونزوئلا قضاوت کردند.

نیکلاس مادورو همچنین ضمن درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای همبستگی با کشورش افزود: هر حمله‌ای به ونزوئلا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

تلاش واشنگتن برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا چند ماه پیش با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر مادورو را به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب کردند.

بحران جدید در ونزوئلا زمانی آغاز شد که "خوان گوآیدو" 23 ژانویه (3دلو) با حمایت آشکار امریکا و متحدانش، خود را رییس جمهوری ونزوئلا خواند؛ اقدامی که دولت این کشور آن را کودتا علیه "نیکلاس مادورو" رییس جمهوری منتخب مردم برشمرد.

کلیدواژه