دلو 29, 1397 09:01 Asia/Kabul
  • ورود ولیعهد عربستان به پاکستان

"محمد بن سلمان " ولیعهد سعودی همزمان با شعارهای مردم پاکستان  ضد آل سعود ، شب گذشته تحت تدابیر شدید امنیتی وارد اسلام آباد پایتخت این کشور  شد.

به گزارش رادیو دری ، .محمد بن سلمان قرار است در این سفر دو روزه با عمران خان نخست وزیر، عارف علوی رئیس جمهور، قمر جاوید باجوا  فرمانده نیروی زمینی ارتش و نمایندگان مجلس پاکستان دیدار و توافق نامه هایی در زمینه سرمایه گذاری و همکاری با پاکستان در بخش های مختلف امضا کند.

امروز در پاکستان تعطیل عمومی اعلام شده و  تدابیر شدید امنیتی در اطراف منطقه قرمز اسلام آباد تشدید  و آمد و شد همه افراد غیرمربوط به منطقه دیپلماتیک و قرمز اسلام آباد ممنوع  شده است.

برخی از رسانه ها هم از بسته شدن خطوط مخابراتی و اینترنتی در برخی از مناطق حساس شهر اسلام آباد خبر داده اند.

همزمان با سفر  بن سلمان به اسلام اباد ، هزاران نفر از مردم خشمگین  پاکستان دراعتراض به سفر ولیعهد سعودی ، سیاست های تجاوزکارانه  آل سعود علیه ملت های مظلوم منطقه را محکوم کردند.

معترضان با محکومیت همدستی برخی از سران عرب از جمله حاکمان سعودی برای تجاوز به سوریه و یمن از جمله سازش با رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، شعارهایی علیه حاکمان آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی دادند.

تجمع کنندگان  دخالت های کشورهای عربی در امور داخلی پاکستان را باعث ایجاد مشکلات برای کشورهای منطقه بویژه مسلمانان جهان دانسته و تاکید کردند عربستان و برخی از دولت های عربی تلاش دارند  بمنظور دستیابی به اهداف تهاجمی خود ، پاکستان را وارد بحران های منطقه از جمله جنگ یمن کرده و از آن  سود ببرند.

سازمان ها و شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان هم  جنایات خاندان آل سعود در نسل کشی مسلمانان مظلوم یمن، سوریه و بحرین را محکوم  و با سفر "محمد بن سلمان" به اسلام آباد مخالفت کردند.

"صاحب زادہ حامد رضا" رئیس شورای اتحاد سنی ، "پیراعجازاحمدھاشمی" رئیس جمعیت علما  و" سردار لطیف کھوسہ"  از سران حزب مردم   گفتند پاکستان  حیاط خلوت عربستان نیست و مردم این کشور به ریاض اجازه نمی دهند در امورداخلی پاکستان دخالت کند .

 

کلیدواژه