حوت 08, 1397 17:06 Asia/Kabul
  •  پیشنهاد صلح نخست وزیر پاکستان به هند

نخست وزیر پاکستان بار دیگر به هند پیشنهاد صلح داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فارس، "عمران‌خان" در یک کنفرانس خبری که به صورت زنده از شبکه‌های خبری این کشور پخش شد با اشاره به اینکه اقدام امروز ارتش پاکشتان برای جلب اعتماد مردم در زمینه دفاع از کشور بود گفت: اسلام آباد خواست ثابت کند که قادر به دفاع از خود هست.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اینکه هنوز برای آتش بس دیر نیست افزود: اسلام آباد بعد از کشته شدن 44 نظامی هندی در کشمیر تحت کنترل این کشور، به دهلی نو پیشنهاد کرد که در این زمینه تحقیق شود اما این کشور با اقدام عجولانه جنگ را انتخاب کرد.

در همین حال  'سوشما سواراج' Sushma Swaraj  نیز در دیدار امروز خود با مقامات چین و روسیه در چین گفت،دهلی نو خواستار افزایش تنش با اسلام آباد نیست و این حمله یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از حملات بیشتر گروههای  تروریستی بوده است.

درحمله دیروز (سه شنبه)جنگنده های ارتش هند علیه پایگاه  گروههای تروریستی جیش محمد و لشکر طیبه  در شمال غربی پاکستان حدود  300 نفر کشته شدند.

بدنبال این حمله در حملات متقابل امروز (چهارشنبه) نیروی هوایی ارتش های هند و پاکستان به جنگنده های یکدیگر دو جنگنده ارتش هند و یک جنگنده ارتش پاکستان سرنگون شدند.

 

کلیدواژه