میزان 06, 1395 15:43 Asia/Kabul
  • تجمع مسلمانان نیجریه برای آزادی شیخ
    تجمع مسلمانان نیجریه برای آزادی شیخ "ابراهیم الزکزاکی"

مسلمانان نیجریه به دولت برای آزادی فوری رهبر جنبش اسلامی این کشور یک هفته فرصت دادند.

شمار زیادی از مسلمانان نیجریه با برگزاری تجمع در مناطق گوناگون ابوجا (پایتخت) اعلام کردند، دولت نیجریه به مدت یک هفته فرصت دارد تا نسبت به وضعیت شیخ "ابراهیم الزکزاکی"، رهبر جنبش اسلامی این کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری "لیدر"، جنبش اسلامی نیجریه نیز تاکید کرد، در صورت رسیدگی نکردن دولت به مطالبات به حق شیعیان در موعد مقرر، این جنبش تظاهرات ضددولتی را تشدید خواهد کرد.

شمار زیادی از مسلمانان نیجریه در روزهای اخیر آزادی سریع وبدون پیش شرط شیخ ابراهیم زکزاکی و توقف رفتار خشونت آمیز و ضد انسانی اردو و نیروهای امنیتی این کشور با شیعیان را خواستار شدند.

تظاهرات مسالمت آمیز شیعیان نیجریه درحالی ادامه دارد که نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به وضعیت وخیم رهبر جنبش اسلامی این کشور در زندان هشدار داده اند.

براساس اعلام کارشناسان ، هدف اردوی نیجریه پس از دستگیری شیخ الزکزاکی نابودی حرکت اسلامی در شهرهای مختلف نیجریه بوده است.

در ماه قوس سال گذشته بر اثر حمله اردوی نیجریه به حسینیه بقیة الله ، شمار زیادی از شیعیان این کشور کشته و زخمی شدند و شیخ ابراهیم زکزاکی توسط اردوی نیجریه بازداشت و زندانی شد.

 

 

کلیدواژه