حوت 27, 1397 12:47 Asia/Kabul
  •  فساد در پذیرش دانشجویان در کالج های آمریکا

یک شبکه خبری، از وجود فساد در پذیرش دانشجویان در کالج های آمریکا خبر داد.

به گزارش شبکه سی سی تی وی، افشای فساد در پذیرش دانشجویان در یکی از کالج های آمریکا باعث شد توجه افکار عمومی این کشور به خلاء های موجود در سیستم تایید و پذیرش دانشجو در امریکا جلب شود.

در این گزارش امده است، در ایالت اورگان آمریکا فساد در پذیرش دانشجویان در مرکز "ویلیام سینگر" افشا شد و عامل اصلی این فساد اداری هم شناسایی شد و املاک وی که با درآمدهای غیرقانونی خریداری کرده بود مصادره شدند.

این فرد همچنین با جعل مدارکی دانش آموزان را به عنوان اعضای تیم های ورزشی معرفی می کرد، چراکه موضوع عضویت دانش آموز در تیم های ورزشی یکی از امتیازات خاص در پذیرش دانشگاه ها و کالج های آمریکا است.

اکنون وضع پذیرش دانشجویان در کالج های مختلف آمریکا، به شکلی است که فرد یا باید پول داشته باشد یا روابط خوب، تا بتواند از کالجی که می خواهد پذیرش بگیرد.

گفته می شود که مدارس و مراکز آموزشی آمریکا از والدین دانش آموزان بصورت اجباری کمک های مالی دریافت کرده و این کمک ها را در بین خود تقسیم می کنند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نیز پیشتر متهم به راه اندازی دانشگاه و اخاذی از داشجویانی شده بود که برای ثبت نام در آن پول پرداخت کرده بودند. 

کلیدواژه