ترامپ دوباره تهدید کرد؛ مرز مکزیک را می‌بندم
(last modified Wed, 03 Apr 2019 05:52:00 GMT )
حمل 14, 1398 10:22 Asia/Kabul
  •  ترامپ دوباره تهدید کرد؛ مرز مکزیک را می‌بندم

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه مجددا تهدید کرد که آماده است تا اگر نیاز شود مرزهای جنوبی کشورش با مکزیک را به‌طور کامل ببندد.

به گزارش رادیو دری، « ترامپ» در مصاحبه کوتاه با خبرنگاران در کاخ سفید، با بیان اینکه بازداشت هزاران نفر توسط دولت مکزیک طی روزهای اخیر باعث تغییر قابل توجه در وضعیت مهاجران غیرقانونی شده است، گفت: در صورت  نیاز مرز با مکزیک را به‌طور کامل خواهیم بست.

ترامپ روز سه‌شنبه در موضعی نرم‌تر در توئیتر نوشت: بعد از سال‌ها مکزیک در حال بازداشت تعداد زیادی ازمهاجران غیرقانونی خود در مرزهای جنوبی‌اش است.

پیشتر نیز رئیس جمهور آمریکا، در حساب توییتر خود اعلام کرد بود، در صورتی که دولت مکزیک مانع ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا نشود، مرز مکزیک را خواهد بست.

ترامپ برای ساخت دیوار مرزی که یکی از وعده‌های انتخاباتی وی بود، مبلغ پنج میلیارد و 800 میلیون دلار درخواست کرده بود که با مخالفت دمکرات ها مواجه شد.

اختلاف ترامپ و کنگره برای تصویب بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک، باعث شد بخش‌هایی از دولت فدرال امریکا، از 22 دسامبر 2018 تا 25 ژانویه 2019 تعطیل شود.

رییس جمهور آمریکا در نهایت برای به اجرا در آوردن خواسته خود با اعلام حالت فوق العاده ملی، پنتاگون را موظف کرد تا از محل بودجه نظامی خود ساخت این دیوار را انجام دهد. 

کلیدواژه