حمل 19, 1398 16:55 Asia/Kabul
  • اردوغان: اقدامات نتانیاهو مغایر حقوق بین‌الملل است

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: تمام اقدامات بنیامین نتانیاهو مغایر با حقوق بین‌الملل است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،"رجب طیب اردوغان" روز دوشنبه در واکنش به اظهارات "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین کرانه باختری به رژیم اشغالگر قدس، آن را مغایر با حقوق بین الملل دانست.

اردوغان افزود: نتانیاهو در مسئله بیت المقدس، بلندی‌های جولان و کرانه باختری با حمایت و پشتیبانی آمریکا به خود جرات داده است چنین گام‌هایی بردارد.

وی افزود: نقض بسیاری از موضوعات و زیر پا گذاشتن قوانین ومسائل حقوق بین الملل از سوی نتانیاهو درحالی است که تاکنون در شورای امنیت سازمان ملل علیه این اقدامات قطعنامه‌ای تصویب نشده است.

اردوغان تصریح کرد: کرانه باختری متعلق به فلسطینیان است و اقدام نتانیاهو در الحاق شهرک‌های اسرائیلی کرانه باختری یک اشغالگری دیگرازسوی رژیم صهیونیستی است به همین دلیل ترکیه درکنار فلسطینیان است.

این درحالی است که روز گذشته "مولود چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه  در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو درباره الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین کرانه باختری به رژیم اشغالگر قدس افزود: سخنان غیرمسئولانه نتانیاهو که به دلیل نگرانی از نتیجه انتخابات صورت گرفته، به هیچ وجه نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب مدعی شد، پس از برگزاری انتخابات آتی  ، بخشی از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ملحق یا آنکه قوانین این رژیم را در این بخش‌ها حکم فرما می کند.