حمل 30, 1398 11:30 Asia/Kabul
  • کاراکاس: تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا جنایت علیه بشریت است

وزیر امور خارجه ونزوئلا تحریم‌های آمریکا علیه آن کشور را جنایت علیه بشریت توصیف کرد.

به گزارش پارس تودی، «خورخه آریزا» روز پنجشنبه در حساب توئیتر خود درباره تحریم های جدید واشنگتن علیه ونزوئلا نوشت: "چنین اقداماتی که آمریکا به آن افتخار می کند، بدون هیچ تردید جنایت علیه بشریت است و کاراکاس به زودی علیه آن اقدام خواهد کرد."

وزیر امور خارجه ونزوئلا افزود: "«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به همراه کابینه اش، از اتخاذ چنین تصمیماتی که مانعی در برابر روند توسعه اقتصادی ونزوئلا است و بر همه مردم آن تاثیر می گذارد، لذت می برند."

آمریکا به تازگی و با هدف تشدید فشارها علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا تحریم هایی را علیه بانک مرکزی این کشور اعمال کرد.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا را علیه بانک مرکزی ونزوئلا، غیرقانونی و غیراخلاقی خواند و ترامپ را به سرقت 30 میلیارد دلار از دارایی های مردم این کشور از طریق اعمال تحریم ها متهم کرد.

از زمان آغاز بحران سیاسی در ونزوئلا، دولت آمریکا چند دور تحریم علیه حوزه نفت و بخش‌های بانکی ونزوئلا اعمال کرده است. 

آخرین تحریم‌های آمریکا، برخی شرکت‌های ونزوئلا و 9 فروند کشتی این کشور را هدف قرار داد. 

آمریکا و متحدانش، در روزهای اخیر تلاش خود را برای براندازی دولت قانونی ونزوئلا که رویکردی ضد آمریکایی دارد مضاعف کرده اند.

«خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا 23 ژانویه با حمایت آشکار آمریکا و متحدانش، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند؛ اقدامی که دولت  و ملت ونزوئلا آن را کودتا علیه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور منتخب مردم برشمردند.

بسیاری از کشورها از جمله ایران، روسیه و چین هم این رفتار آمریکا را محکوم و بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا تأکید کرده اند.

آمریکا، با اعمال تحریم و  حمایت از مخالفان دولت ونزوئلا تلاش می کند دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کند.

کلیدواژه