روسیه: آمریکا، ملت ایران را هدف گرفته است
(last modified Tue, 23 Apr 2019 13:21:41 GMT )
ثور 03, 1398 17:51 Asia/Kabul
  • روسیه: آمریکا، ملت ایران را هدف گرفته است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پی اقدام امریکا در تحریم خرید نفت ایران گفت: رویارویی و اعمال فشار بر ایرانیان، سیاستی است که واشنگتن از دیرباز آن را دنبال کرده است.

ماریا زاخارووا در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با بیان این که تصمیمات آمریکا علیه ایران را نباید به شکل مجزا دید، افزود: تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بخش دیگری از برنامه جامع آمریکا برای اعمال فشار بر ایران است که همگی علیه دولت و ملت ایران هدف گیری شده است. 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ایران به توافق هسته ای برجام پای بند بوده و همواره در این زمینه همکاری کرده است اما به نظر می رسد این کشور هر رویکردی داشته باشد، در نهایت با ستیزه جویی آمریکا روبه رو خواهد شد. 

کمتر از دو هفته پس از اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست خودساخته گروه های تروریستی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه اعلام کرد، واشنگتن  معافیت برخی خریداران نفت ایران را دیگر تمدید نمی کند.

واشنگتن در سال 2018 هم اعلام کرده بود که صادرات نفت ایران را به صفر می رساند اما در اجرای این سیاست شکست خورد و مجبور شد چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان را از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کند. 

کلیدواژه