ثور 06, 1398 13:30 Asia/Kabul
  • قدردانی سخنگوی مجمع عمومی از ظریف

سخنگوی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از وزیر خارجه ایران به خاطر تعهدش به چندجانبه گرایی و شرکت در نشست عالی‌رتبه بزرگداشت و ارتقای روز بین المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح قدردانی کرد.

"مونیکا گرایلی" سخنگوی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دیدار ظریف و «ماریا فرناندا اسپینوزا»، طرفین بر نقش مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان دموکراتیک ترین بخش این سازمان در توجه به مشکلات جهانی تاکید کردند.

سخنگوی رئیس هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: در این دیدار همچنین درباره مسایل متعدد جهانی و منطقه‌ای همچون چندجانبه گرایی، صلح، امنیت و اصلاحات سازمان ملل متحد تبادل نظر شد.

محمدجواد ظریف روز سه شنبه برای شرکت و سخنرانی در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» وارد نیویورک شد.

وزیر خارجه ایران تاکنون علاوه بر سخنرانی در این نشست و «انجمن آسیایی نیویورک» با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، «ماریا فرناندا اسپینوزا» María Fernanda Espinosa رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و «خورخه آریزا» Jorge Arreaza وزیر خارجه ونزوئلا دیدار و گفت وگو کرده است.

کلیدواژه