انتقاد لاوروف از تهدید امریکا به آزاد کردن تروریست ها در سوریه
(last modified 1398-02-10T04:05:25+00:00 )
ثور 10, 1398 08:35 Asia/Kabul
  • انتقاد لاوروف از تهدید امریکا به آزاد کردن تروریست ها در سوریه

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از تهدید امریکا به آزاد کردن تروریست های دستگیر شده در سوریه هشدار داد این اقدام واشنگتن جنایت محسوب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "سرگئی لاوروف" در کنفرانسی خبری در مسکو گفت، بایستی توجه داشت که غربی ها به ویژه اروپایی ها در رویکردی دوگانه نمی خواهند هیچ یک از تروریست های خارجی را که امریکایی ها یا کردها در کرانه شرقی رود فرات دستگیر کرده اند، بپذیرند.

لاوروف افزود، امریکا در تلاش برای متقاعد کردن دولت عراق برای پذیرفتن تروریست ها است.

این اظهارات پس از آن منتشر شد که کاخ سفید اعلام کرد بیش از هزار تروریست دستگیر شده در سوریه باید به اروپا بازگردانده شوند.

بیشتر کشورهای اروپایی با این تصمیم آمریکا مخالفت کرده اند. 

وزیر امور خارجه روسیه در این کنفرانس خبری مشترک با أبوالکلام عبد المؤمن وزیر امور خارجه بنگلادش، بر لزوم توقف تحرکات  گروه های تروریستی داعش و النصره و نیز هرگونه اقدام تحریک آمیز در منطقه کاهش تنش تاکید کرد و افزود: مقامات سوریه کاملا حق دارند که کنترل این منطقه را در اختیار بگیرند. 

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش سوریه در ماه های گذشته با همکاری متحدان خود از جمله جمهوری اسلامی ایران توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در این کشور ببندد.

 

کلیدواژه