آماده‌باش "مادورو" به ارتش ونزوئلا برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا
(last modified Sun, 05 May 2019 03:46:11 GMT )
ثور 15, 1398 08:16 Asia/Kabul
  • آماده‌باش

رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه از ارتش این کشور خواست برای مقابله با تجاوز احتمالی آمریکا آماده باشد.

به گزارش پارس تودی، "نیکلاس مادورو" در جمع نظامیان این کشور گفت: «تفنگ در دست آماده باشید تا اگر روزی امپراطوری آمریکا جرات کرد به ونزوئلا حمله کند، با آن مقابله کنید.»

رسانه های آمریکایی روز (شنبه) از نشست اعضای ارشد تیم امنیت ملی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا برای بررسی گزینه نظامی علیه ونزوئلا خبر دادند.

"جان بولتون" مشاور امنیت ملی، "مایک پمپئو" وزیر خارجه و "پاتریک شاناهان" سرپرست وزارت دفاع آمریکا در این جلسه حضور داشتند.

مقامات آمریکا از جمله "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ترامپ در روزهای اخیر بارها دولت ونزوئلا را تهدید به حمله نظامی کرده اند.

آمریکا  و متحدانش در هفته های اخیر با حمایت از مخالفان دولت ونزوئلا به دنبال انجام کودتا در این کشور هستند.

"خوان گوایدو"  رهبر مخالفان دولت ونزوئلا چهارشنبه 3 دلو 1397 با حمایت آشکار آمریکا و متحدانش، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند؛ اقدامی که دولت  و ملت ونزوئلا آن را کودتا علیه "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور منتخب مردم برشمردند.

بسیاری از کشورها از جمله ایران، روسیه و چین هم این رفتار آمریکا را محکوم و بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا تأکید کرده اند.

آمریکا و متحدانش با اعمال تحریم و  حمایت از مخالفان دولت ونزوئلا تلاش می کند دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کنند

کلیدواژه